In timpul sarcinii grija pentru corpul tau este mai importanta decat oricand. Uleiurile te pot ajuta sa te relaxezi si sa faci fata unora dintre simptomele specifice sarcinii.
Pentru multe femei, greata, oboseala, vergeturile si umflaturile sunt o parte normala a sarcinii. Folosind retete cu ingrediente organice create special pentru sarcina nu vei scapa de tot disconfortul, insa te poate ajuta sa usurezi simptomele si sa iti intareasca o atitudine pozitiva,  mai ales cand te simti mare cat o casa! Se poate folosi de asemenea si  un difuzor de arome in timpul sarcinii pentru a ajuta   usurarea simptomele si relaxarea voastra.
Sunt anumite uleiuri care se pot folosi in timpul sarcinii, insa concentratia trebuie sa fie mult mai mica  deoarece aceste uleiuri sunt foarte concentrate. Este recomandat sa se consulte medicul inainte de a folosi orice ulei esential in timpul sarcinii si alaptarii desi sunt multe uleiuri esentiale care sunt inofensive in aceasta perioada.
Exemplu de uleiuri esentiale  permise cu moderatie in timpul sarcinii 
( trim. II - III)  si perioada de alaptat: morcovi seminte, mandarina, mirt verde, lavanda, lemn de trandafir, grapefruit,  lamaie verde, ghimbir, geraniu, frankincense, eucalipt citronat, azalee, cistus ladanifer, neroli, ylang ylang, niaouli, vetiver,patchouli, trandafir, petitgrain, tea tree, pin silvestru, santal amyris, portocale, santal, ravintsara.
Retete pentru anumite simptome din perioada sarcinii ( trim. II - III)  :

Ameteli matinale, greturi si arsuri la stomac


Pentru ametelile de dimineata, se pun 3 picaturi de ulei esential de grapefruit sau menta pe o farfurie cu apa si se lasa pe noptiera. Astfel vei descoperi ca daca te trezesti cu aceste arome in jur vei mai scapa de greturi. Pentru un remediu rapid in timpul zilei impatureste o batista si toarna pe ea 3 picaturi de ulei esential de menta. Inhaleaza de cate ori ai nevoie in caz de greturi sau arsuri la stomac. Mai poti folosi si un spray cu apa florala cu menta pe care il poti aplica direct pe fata.
Uleiurile esentiale de grapefruit si menta sunt deasemenea bune si pentru difuzorul de arome si pot fi combinate cu alte uleiuri esentiale, precum musetel, coriandru si ghimbir.
Iti poti crea singura un inhalator pentru aromaterapie adaugand o lingurita de sare intr-un recipent foarte mic de plastic sau sticla, peste care adaugi 15 picaturi de ulei esential de menta (de fapt, poti adauga orice ulei esential care iti place si care este recomandat in timpul sarcinii). Pentru a folosi inhalatorul este de ajuns sa desfaci capacul si sa inhalezi aromele care se vor revarsa din recipient, ori de cate ori ai nevoie.Poti bea in siguranta ceaiuri naturale de menta, musetel sau ghimbir in timpul sarcinii deoarece acestea nu sunt asa de concentrate precum uleiurile esentiale si daca isi fac efectul dorit sunt de preferat.

Vergeturi si mancarimi ale pielii


Nu exista nicio garantie ca poti evita vergeturile, insa le poti reduce considerabil daca iti mentii pielea supla.
Dupa primul trimestru iti poti crea singura un ulei pentru vergeturi amestecand 5 picaturi de ulei esential de mandarine sau levantica cu o lingura (15ml) de ulei de migdale/ jojoba/ galbenele. Maseaza uleiul usor in zona abdomenului, coapselor si a spatelui.
Mai poti folosi si un unt de corp pentru vergeturi  care va hrani pielea intens, daca il aplici in fiecare zi, dimineata si seara.
Daca suferi de constipatie, atunci cand te masezi cu uleiul de vergeturi in zona abdomenului foloseste o miscare circulara in sensul acelor de ceasornic. Aceasta este directia naturala a colonului, iar masajul poate ajuta la punerea in miscare a sistemului digestiv.

Dureri de spate


Incepand cu al doilea trimestru durerile de spate devin o obisnuinta.
Poti folosi pentru masaj uleiul pentru vergeturi prezentat mai sus (optional: poti inlocui uleiul esential de levantica cu un ulei de musetel). Roaga-ti partenerul sa te maseze cu acest ulei pe toata suprafata spatelui.

Picioare umflate


Picioarele dureroase si umflate sunt o prezenta normala in ultima parte a sarcinii datorita greutatii mari pe care trebuie sa o suporte.
Pentru un masaj al picioarelor relaxant se amesteca 2-3 picaturi de ulei de mandarine cu o jumatate de lingura (7-8ml) de ulei de migdale sau galbenele si maseaza usor picioarele umflate sau dureroase.
Iti poti pregati picioarele pentru masaj inmuindu-le intr-o solutie compusa din 5 picaturi de ulei esential de levantica, o treime de cana (80g) de sare de la Marea Moarta si 1 litru de apa.

Insomnii


Foloseste un difuzor de aromaterapie in dormitor pentru a crea o atmosfera calma, provocatoare de somnolenta.
Incearca aromele produse de uleiurile esentiale de musetel, levantica, frankincense sau
mandarine.
In al doilea si al treilea trimestru foloseste uleiul pentru vergeturi  in fiecare seara inainte de culcare. Aroma de levantica este foarte buna pentru relaxarea corpului si a mintii.
Truc: pune 2 picaturi de ulei esential de levantica in palma si freac-o de fata de perna. Aroma calmanta te va inconjura si te va atrage usor catre taramul viselor.

Oboseala


Pentru un efect revigorant foloseste uleiurile esentiale de citrice. La fel de buna este si menta. Mod de folosire: toarna 3 picaturi de ulei esential de lamaie, menta sau grapefruit pe o batista impaturita si inhaleaza aroma ori de cate ori ai nevoie de un impuls racoritor.
O alta varianta de a beneficia de aromele revigorante este sa iti creezi propriul inhalator de arome (vezi instructiunile de mai sus) in care poti pune arome de menta / lamaie / bergamot (portocala amara) / grapefruit.
Poti folosi si un difuzor de aromaterapie in care sa pui uleiuri esentiale de citrice sau menta care vor umple casa cu aromele lor energizante.

Relaxare si reducerea stresului


A avea grija de tine inseamna sa ai grija de bebelusul tau. Relaxarea este importanta nu doar in timpul sarcinii ci si in momentul nasterii, deoarece o sarcina lipsita de stres poate crea un mediu propice pentru o nastere mai usoara.
Masajul aromaterapeutic din timpul sarcinii este o metoda excelenta de a relaxa muschii si a diminua durerile de spate si picioare.
Pentru a beneficia de masajul relaxant in timpul sarcinii aseaza-te pe o parte pentru a-I permite partenerului tau sa iti maseze spatele si gatul. Daca poti sta dreapta iti poti face chiar si singura masaj la cate o mana, un picior, o palma sau o talpa, chiar si pe burtica.
Pentru a obtine un ulei de masaj pentru sarcina amesteca 5 picaturi de ulei esential de trandafiri cu o lingura (15ml) de ulei de migdale / galbenele / jojoba.

O alta reteta de ulei calmant si relaxant pe care o poti folosi doar DUPA al III trimestru : 3 picaturi de ulei esential de petitgrain, 3 picaturi ulei esential de levantica, 2 picaturi ulei esential de frankincense, 1 lingura (15ml) ulei migdale / galbenele / jojoba.